24/5 Bajs!

Ja gud vilken trevig morgon man hade då..
Höll på att försova mig då jag hade problem att vakna.. kul..
Sen stress och ut me hundrana.. och vad möts man av då??
Jo bajs! Och nej det var inte i min lägenhet och det var inte från mina djur!
                                   Det var i hissen!
Så snabbt ringer man till fastighetsskötarn och om att vi behöver en sanerare
till vår hiss! Fatta va äckligt! Sen hade dom pissat oxå.. men det är ju nästan
en vardag nu för tiden! Börjar verkligen fundera på att flytta..
Jag är verkligen trött på alla dessa pundare alkolister och allt äckligt patrask!

Om ändå ens förening tog tag i saken och slängde ut dom som inte sköter sig!
Så som tanten som står på sin balkong på 6 våning och slänger mat!

Vart tog hyvset, den bra uppfostran och sunt förnuft vägen?!
Är det idag bara en myt?



Så nu är jag tillbaka till jobbet igen där ingen ringer till..
Det är la för att det är löning imån..
Lunchen var la inte lika rolig som den brukar vara..
Satte min på en blöt moppe då det hade regnat..
Kommer hem och får en hoppandes skrikande förtvivlad valp framför mig. Och det spelade ingen roll vad jag gjorde.. hon bara gallskrek.. tillslut gick jag in i hallen och fick se vad det var..
Här hade det hänt grejer.. Hon hade kommit på hur man klättrade på möbler för att komma åt ett hyllplan!
Så där rök solglasögon, solrosfrön och allt som låg på hyllan på golvet.. och där var oxå en stor låda med hundgodis!
Hon har haft en fest! Hon hade lyckats göra sönder lådan och käka upp hälften av allt levergodis! Vilket kanske är 1 eller ett halft kilo! På det ätit mina solrosfrön med starka kryddor på.. och skitit och pissat inne! Sen kommit på att hon blivit så lång så att hon når till en annan hylla där jag har alla bajspåsar.. och då dratt ut hela rullen över hela golvet.. KUL!
Sen efter promenaden så var det bara att städa och åka tillbaka till jobbet igen..
Men jag måste erkänna att jag är lite orolig för hur lilla Oni mår.. Det var väldigt mycket godis och då väldigt mycket socker.. Men det märker vi när jag kommer hem igen..
Ha det så bra så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0