22/3 Hämta Oni

Det blev verkligen inte mycket sömn inatt.
Men det gör inegnting.. jag är så glad så!
Idag har vi hämtat Oni!
Ryssen körde mig dit och hem.
Och mor passade Neoh hemma.

När vi väl kom fram så bjöds det på fika och så
var det betlaning av Oni och så gick vi igenom
alla papper. Sen blev det ett sorgset avsked.
Men det är ju så det är.
Jag tänker på er Annemonens Huskys!
Och kommer höra av mig massor!
Väl i bilen påväg hem, så var det inte en ledsen Oni
som det vart för dom andra valparna..
Det var ett energipaket som kom in i bilen som var
jätteglad och som skulle vara överallt!
Men hon gav med sig efter en halvtimma och däckade.
Hon vaknade till då och då men somnade om igen.
En olycka hände i bilen.. Men det gör ingenting.
Vi hade pausat på vägen och då fick hon mat..
Det kom upp igen efter en stund sovande.
Men sen sov hon så sött hela vägen.

Väl hemma så möttes vi av min far, mor och Neoh.
Men Neoh var väl inte på sitt gladaste humör.
Så fort Oni kom när så morrade han, gjorde sig liten
och backade.. Han är nog väldigt osäker men jag vill
inte att några olyckor skall hända så jag håller dom isär.
Och jag har ringt många och rådfrågat..
Och kom fram till att en lång promenad med dom båda
i dagljus nog skall göra susen..


Dagens bilder

   
   
  
  Matdax direkt ur påsen då jag inte hade någon matskål med mig 
 Oni som sover i bilen påväg till sitt nya hem  Pappa och Oni 
  Oni som demolerat Nellys säng 
 Nelly som hälsar genom stängsel.. Hon tyckte bättre om det än  Oni möter Sacha 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0