29/1 Dammsugare!

Jobb jobb jobb..
Kom till jobbet och blev väldigt besviken.
Någon hade suttit vid mitt skrivbord (vilket inte gör nått)
och hade lämnat en stor jävla röra!
Det tog mig närmare 20 min att ränsa upp alla papper
och sen veta att jag fortfarande inte vet om den som suttit
där har gjort rätt.. så jag kanske får massa mer jobb att göra.
Sen av någon skumm andledning så försvinner det saker också!
Mycket irriterande.. men överkommligt..
Det är ju t.ex bara att gå och hämta en ny sax.
(jag börjar dock undra vart alla saxar tar vägen... kanske är
det ett litet troll under mitt skrivbord som behöver klippa sig
men att den har för tovigt hår att dom går sönder??)

Efter jobbet så åkte jag med min mor till ÖB och köpte
ÄNTLIGEN en dammsugare!



Sen plockade jag på mig lite mer saker men kände på att jag
blev väldigt lurad när jag kom hem!
Jag köpte två stycken lyktor jättefina bruna som passar mitt
vardagsrum. När jag plockar upp dom ser jag hur fint bruna dom är.
Helt perfekta! Men sen.. så öppnar jag bubbelplasten till glasskivorna.
Vilken shock! Glasen var blå! Och med blåa sammetsblad på!
Hur har dom tänkt?! Brunt, glas och sammet?
och så skall det va ett ljus i också!
SKITFULT! Jag menar titta!



Då blev jag skiträdd! Tänk.. är det fel på en sak, är det la fel på flera!
Springer öppnar upp förpackningen till dammsugarn..
Plockar ihop den *hoppas*hoppas*
Och.. allting passar och den fungerar..
Inga proppar som gick och inga bränder! Nånting som funkade iaf!
Men lyktorna får jag gå tillbaka med. Ett av 4 glas var till och med felskuret.

Sen vart jag ut me hunden och var ute med honom i över 3 timmar.
Så jag fryser som en liten.. jag vet inte vad.
Men det var trevligt.. hjälpte en hundägare hur hon skall sköta sina valpar.
Dom kom in i hundhagen och det ända dom gjorde var att skälla.
Så jag frågade om jag kunde hjälpa till och tog mig an den 9 månaders
lilla killen. Och efter 10-15 min så vart han helt lugn..
Antar att jag ha den effekten.. jag är iaf bestämd.
Hon behandlade sina hundar som om det vore hennes bäbisar..
Visst är jag gullig med mina djur.. älskar dom över allt annat..
men det är ett djur (förstå mig rätt).

Känner iaf att jag nog kommer att klara av en valp själv..
Och längar mer och mer efter att få träffa Sparklingstar.
Har en ny bild.. Här är hon 4 dagar gammal.



Och nu är jag hemma och sitter och äter samtidigt som jag skriver här..

Maten är la inte allt för god.. men det går att äta..

Men det är som jag alltid säger.. -Jag kan inte laga mat! Jag kan baka!
Men det blev en köttgryta med potatis och minimorötter (massa fusk)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0