22/2 Plusgrader

Oj oj oj.. kunde inte sova inatt så jag somnade inte förrens kl.04:00
Vilket vill säga att jag inte heller riktigt ville gå upp...
Så jag kom upp väldigt sent. Men Neoh bryr sig ju så bra inte om det
eftersom att han då fick gå ut så sent han med.

Det är väldigt vackert väder idag
Men med detta veckra vädret kommer värmen också och tar bort
denna vackra snö. Så det är massor med slask överallt.
Tråkigt  tråkigt  tråkigt

  



Nu är det kväll och jag börjar tänka på hur jag skall göra imorgon..
Jag vet ju inte hur vägunderlaget kommer vara.. och vet då inte om jag
skall våga ta moppen till jobbet eller inte.. jag måste ju ut me hunden på
min lunch.. skall ta och kolla om jag kan få tiden att räcka till att åka buss.
Jag får ta och räkna på det en stund..

Idag har jag iaf bara tagit det lugnt.. Legat på soffan och haft det gött.
Har städat litegranna... Och vart ute och promenerat i all denna slask.
Och mitt i denna slask under ett träd att en tjej och grät.
Jag gick fram och frågade vad som hade hänt. Varpå hon svarar
-Jag önskar att jag vore svensk!
Jag kan lugnt säga att jag inte fattade någonting.
Hon kunde inte så bra svenska, men jag tror att hon idag fått reda
på att hon skall bli bort gift. Inte kul alls. Jag vet om att om man ställer
sig emot sina föräldrar om att bli bort gift så kan man förlora sin familj.
Men det hade jag lätt gjort. Men behöver inte vara född svensk för att
veta om att det är olagligt att tvinga på ett giftemål i svenige.
Och då spelar det ingen roll vart man kommer ifrån.
Men jag hade inte heller vart så glad om jag hade fått det beskedet
när jag var 17 år. För hon vara bara 17 år. Så inte ens myndig!
Men hon blev på lite gladare humör när Neoh pussade på henne.
Hon måste tyckt att jag och min hund vara ganska konstiga.
Men jag var rädd att det hade hänt henne någonting.
Det händer alltid saker här så.. Men hon tacka för att jag stannade och
tittade til henne ch så fortsatte jag och Neoh vår promenad i slasken.

Sen har jag och mina djur ätit massa mat och nu ligger vi alla 3 i
soffan och småsover och gosar *skitskönt* och det skall jag
fortsätta med att gör nu så får ni alla ha en underbar söndagkväll!

 

Ta väl hand om varanda och glöm inte att kramas mycket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0